vrijdag 9 maart 2007

begonia 26


Douglas De Coninck, onderzoeksjournalist

4 opmerkingen:

Thomas zei

Prachtig portret, goed om weer eens wat van je te zien. In April ben ik bezig mij school af te ronden, dan crash ik nog een keer richting Antwerpen!

Anoniem zei

Ik maakte net een comment maar volgens mij liep mijn internet wederom vast.

In ieder geval, sterk portret. Ik blijf een fan van je trix @1600 ;) Goed om weer eens wat van je te zien, ik ben in April wat minder druk dus dan kom ik je nog eens opzoeken!

Anoniem zei

Jonas!
Ik weet niet het geoorloofd is om zulke dingen hier te vragen, maar: hoe krijg jij zo'n aura rond Douglas? Is dat met een speciale lens of heb jij de foto bewerkt? Of ben jij gewoon geniaal? En dan nog: waar is die foto genomen? Brussel?
(Trouwens, indien interesse over 'aura's' in de fotografie: W. Benjamin)

jv zei

Dag Evelien,

Geen speciale of geheime trucs hoor, contrast bewerken is redelijk standaard. Veel is er ook niet gebeurd: een donkerroodfilter op de lens maakte de lucht al donkerder en verhoogde het contrast.
In een donkere kamer is het het gemakkelijkst, maar ik geloof dat jij digitaal fotografeert? Dan is het wat geknoei met een selectie rond het gezicht te maken en dat iets uit te lichten (de rest dus wat donkerder te laten worden). De foto is trouwens genomen op de trappen van de beurs in Brussel.


Thomas, Neopan 1600 eigenlijk. Merk wel weinig verschil: een iets andere korrelstructuur maar amper zichtbaar voor het blote oog. Iets meer contrast misschien. Verder veel sneller te ontwikkelen maar bijna dubbel zo duur als TX. TX dan maar... Tot een volgende!

Oudere begonia's